Projecte

L’ Associació Crisol neix de la iniciativa de dues famílies amb 3 infants amb Drets Educatius Especials que busquen un espai educatiu diferent pels seus fills/es en la zona del Maresme.

Ser mare de l’ Arlet m’ensenya a connectar amb la part més intuïtiva i essencial de mi mateixa, a tenir una escolta del que m’envolta més atenta i sobretot a anar ampliant poc a poc la meva consciència. Alhora em fa estar amb una actitud de constant creació per poder resoldre les situacions més inesperades possibles i crear nous reptes per brindar‐li una vida més alegre i digne, aquest projecte n’és un d’ells.

Ser mare i saber que els meus fills tenen unes altres necessitats i atencions que la majoria dels seus iguals, fa que vegis la vida d’una forma diferent, i et fa moure’t, crear, mirar més enllà del que mai m’hagués imaginat. Amb la meva formació com a mestra i la meva dedicació, voluntat i amor com a mare, i amb totes les persones que estan al nostre costat, intentem fer tot el possible per tenir una vida feliç.

Què simbolitza Crisol?

Crisol simbolitza unió i fusió, transformació alquímica de diversos elements.

La nostra Associació acull la diversitat entre els persones com a element de riquesa i de creixement mutu: un creixement en comunitat des del contacte entre persones de diferents edats (infants i adults) que volen créixer des de la força transformadora de l’estar-hi junts i compartir: gestos, paraules, mirades, espais, jocs…, un CRISOL de subjectivitats com a font d’autoconeixement i transformació personal. 

Els nostres principals objectius són:

  • Conviure amb la diferència d’una manera familiar i poder-la viure com un valor que ens enriqueix de forma bidireccional.
  • Enriquir la comunicació i la relació entre pares, mares i fills/es i crear una comunitat d’aprenentatge i intercanvi d’experiències per prendre més consciència de com acompanyem als infants i del que necessiten i desitgen en cada moment del seu desenvolupament
  • Acompanyar tant als infants com als seus familiars per tal d’atendre les seves diferents identitats des d’una mirada de capacitació, autoconeixement i empatia.

L’ Associació Crisol ofereix 3 serveis:

  • Espai familiar inclusiu: espai adreçat a pares, mares i infants amb i sense necessitats específiques. Veure més informació aquí.
  • Activitats familiars inclusives: espai per families amb nenes i nens amb o sense necessitats educatives específiques. Veure més informació aquí.
  • Espais per d’adults:
    • Assesorament terapèutic.
    • Espai per compartir.
    • tallers i cursos de creixement personal, educació i neurodiversitat.
      Veure més informació aquí.

Oferim un espai obert a tots els infants i famílies amb l’objectiu d’afavorir una inclusió social de qualitat , desenvolupant formes enriquidores de relació i aprenent de les diferències. També organitzem tallers, cursos i xerrades relacionades amb l’educació, la neurodiversitat i el creixement personal.

Generem un espai on es pugui sentir el valor de la inclusió des de l’amplitud lèxica i conceptual que se’n deriva: “Inclusió” prové del llatí “Inclusió” i significa “acció i efecte de posar quelcom a dins”.

Per aquest motiu “Crisol” vol oferir un espai on tothom s’hi senti inclòs, dins d’una comunitat que estimi el valor i la riquesa relacional, cognitiva, comunicativa de la diferència en cada ésser humà; doncs cada ésser és únic i irrepetible, i està en el seu procés creatiu de creixement, de construcció de la pròpia identitat individual en un entorn comunitari. Petits i grans, tots estem immersos en aquest procés de desplegament dels propis potencials.

El nostre espai acull les múltiples intel·ligències de les persones que en formen part, i té en compte de forma imprescindible a les famílies com a acompanyants, per incloure’ls en la cultura de la infància, de la que coneixem tant poc i que hem d’aprendre a escoltar. I no només com a acompanyants, doncs cada membre de cada família que acompanya és també un ésser en creixement que gràcies als infants pot coneixe’s més a si mateix/a des del mirall que ens aporta la infància.

Equip Humà

1. Fundadores i acompanyants

Laura Herraiz

Laura HerrraizCo-fundadora
Co‐fundadora del projecte, secretària de l’Associació Crisol, mare del Miquel i l’Andrea. Educadora i mestra d’Educació Infantil amb anys d’experiència en escoles del Maresme.

Ser mare de Miquel i Andrea m’ha obert les portes a un món que no coneixia i que m’ha aportat i segueix aportant molta riquesa com a persona i com a manera de veure l’entorn que ens envolta. Un camí desconegut i incert que al principi és molt dur però que amb el temps vas veient la seva màgia i el seu encant. Crisol és una oportunitat per poder conèixer persones, estiguin en aquest camí o no, que vulguin compartir aquesta riquesa, aquests valors que hem anat adquirint amb les nostres experiències. Fent camí junts tot és possible.
Veure més


Andreu MorenoVocal de l’associació
Vocal de la junta de Crisol i pare de Miquel i Andrea.

Ser pare de l’Andrea i Miquel m’ha fet veure el món de la discapacitat des d’un altra perspectiva, ja sabía que som una societat que no afavoreix la integració però ara que en sóc més conscient em dol més. A l’associació Crisol posem en nostre granet de sorra per millorar aquesta situació.
Veure més

Elisabeth

Elisabeth HidalgoAcompanyant del grup d’espai familiar
Tinc 39 anys, mare d’en Jordi d’11 anys i d’en Miguel de 8 anys. Tot un repte, una gran oportunitat i un camí ple d’aprenentatges i de creixement constant en família. 
Em sento en constant creixement personal. 

M’agrada gaudir i aprendre de les relacions i de les experiències que visc i comparteixo amb les bones persones que m’envolten i amb les que sento que ens acompanyem, ens complementem i ens nodrim en el camí i de la vida. 
Educadora infantil des dels 20 anys, un recorregut ple d’aprenentatges tant professionals com personals.
M’agrada aprendre i millorar la meva manera de ser i d’estar a la vida, d’una forma positiva i coherent. És per això que també he fet formacions per afavorir una comunicació positiva, en resolució de conflictes i en educació emocional al MEM (Moviment Educatiu del Maresme).Gràcies a totes les  experiències viscudes durant aquests 39 anys, han construït la persona i dona que sóc avui. Actualment acompanyant del grup de l’Espai Familiar Inclusiu.
Veure més


Daniel HerraizSuport digital
Enginyer informàtic (UPC) i graduat en TIC & Administració d’Empreses (Gales, Regne Unit). Col·labora amb Crisol en la creació i manteniment de la web i dona suport digital a l’associació.


Rocío GalindoSuport al projecte

“Mestra especialitzada en educació infantil formada en pedagogies  que  construeixen  la  relació  amb  l’ésser humà  des  de  l’escolta  de la seva autenticitat  i  essència. Directora  pedagògica  de la  llar  d’infants  municipal  de Sant Pol de Mar. Formadora de la Diputació de Barcelona i d’altres  ciutats  fora  de  Catalunya. Col·labora  amb  ajuntaments,  universitats, entitats i equips amb  interès  per  transformar les mirades i pràctiques pedagògiques, a través de l’aplicació  d’eines  d’anàlisi metodològic i conceptual que també contemplen l’aplicació de l’astrologia psicològica, així com per famílies i infants.”


Veronica ParroTerapeuta Gestalt
Mare de dos nenes i un nen, educadora en Moxaina, escola infantil-espai familiar d’educació lliure i criança respectuosa. Professora de Ioga en l’embaràs i la criança.

Abans de ser mare vaig treballar com a coordinadora de botigues per marques conegudes de moda. Els horaris i els viatges feien incompatible la conciliació amb la criança com jo desitjaria oferir als meus fills/s. Vaig deixar aquest treball i em vaig enfocar en acompanyar a la meva família. En aquell moment, pensar que deixar la feina seria un temps curt i no sabia que la vida tenia altres plans per nosaltres. Quan el meu segon fill tenia un any, vaig començar a observar en ell una manera particular de “estar” “d’actuar” i “moure’s”. Em vaig donar compte de que la meva manera d’acompanyar-lo requeria d’una major mirada, sensibilitat i presència. Va ser un abans i un després per mi, part del que avui em porta a dedicar el meu temps, energia i posar tot el meu amor en l’acompanyament a la cura infantil, unint la educació i la teràpia. En els últims 9 anys m’he format en les dos direccions que, a la vegada, estan íntimament lligades a la meva feina. La educació transpersonal i la educació viva; que tenen com a base el reconeixement del que es propi i el procés personal de l’educador. L’objectiu es un acompanyament en el que el nen o la nena sigui el que desitja ser, faci el que tingui que fer (amb els límits precisos, òbviament, per part de l’adult) més enllà del que, com a adults amb les nostres particularitats, portem o projectem en ells/es.
Veure més


Yolanda MarinAcompanyant Ioga Inclusiu
Professora de ioga per nens, adolescents i en família formació reconeguda i certificada per La European Yoga Alliance i basada en el mètode Suryakiranam, professora de Ioga Prepart i Postpart. Professora de Kundalini Ioga per adults. Formació en Ioga a la diversitat amb l’Arantxa Bermejo.

Des de fa un parell d’anys, em dedico a difondre els beneficis de la pràctica del ioga, tant per les escoles com per les famílies.  Actualment formo part de l’associació “Ioga a l’escola”, una associació amb objectiu principal de difondre el Ioga a les escoles i comunitats educatives, alumnes, famílies i mestres. Sóc de formació, Naturòpata i terapeuta floral, mare de dos fills en etapa infantil Actualment treballo com a Vetlladora als instituts i escoles públiques.
Veure més


2. L’infant

L’infant és l’ Andrea, és el Miquel i és l’Arlet, més enllà de l’etiqueta mèdica que porta al damunt. Partim de l’infant i d’allà anem construint tot el que l’envolta. Ens adaptem a ells/es i no ells a nosaltres. Cada infant, doncs, exigeix una resposta i un acompanyament diferent. L’espai, dintre del possible, dotarà del material necessari pel seu desenvolupament físic, psíquic i emocional.

La diferència la vivim com un valor que ens enriqueix de forma bidireccional i que ens brinda una visió més àmplia de la vida. Crisol doncs serà un espai per reflexionar sobre la diversitat i esperem crear més consciència social i lluitar pels drets que es mereixen.

A Crisol hem creat un espai segur per a l’infant que alhora sigui interessant per experimentar, jugar i comunicar-se tot vivint la diversitat, tant l’infant com l’adult, ja que pensem que és un valor molt important per la vida.

3. Les famílies

La relació amb la família és fonamental. L’associació contempla els processos personals tan dels infants com dels seus familiars entenent l’espai com una comunitat d’aprenentatge per tal de millorar la qualitat de vida de tota la família.

A totes les activitats inclusives (espai familiar, ioga, contes i coros) La família estarà present durant tota la sessió de la manera que se senti més còmoda i natural, observant, jugant… és un moment per compartir, aprendre, relacionar-se i gaudir mitjançant el joc.

En l’Espai d’Estiu la família acompanya els seus fills/es a l’escola el temps que es consideri necessari per a la seva familiarització i sempre que ho vulguin podran estar dins l’estança. Entenem que els pares i mares o altres familiars ens ajuden a la millor comprensió dels seus infants. Els infants disposaran del temps que necessitin per vincular‐se amb els/les acompanyants, altres nens i nenes i i també amb l’espai, al seu ritme i a la seva manera. Volem que el període de familiarització sigui un procés tranquil i harmònic.

La comunicació amb les famílies és essencial per anar aprenent i reflexionant sobre el dia a dia i sobre temes que ens preocupen i mouen en cada moment. Com que és un espai familiar el compromís de les famílies i la seva veu és essencial per créixer.